6 darmowych narzędzi online do audytu strony internetowej dla małych firm

Najlepszą częścią rozpoczęcia jakiejkolwiek działalności jest myśl o zdobyciu wymarzonej pracy, prawda? Następnym krokiem jest rozpoczęcie budowania marki i przyciągnięcie klientów.

Strona internetowa to pierwsze wrażenie i musisz je zrobić dobrze. A jeśli jesteś właścicielem małej firmy, to jest to najlepszy sposób na przyciągnięcie klientów i zbudowanie marki. Internet bardzo się zmienił w ostatnich latach i obecnie strona internetowa nie wystarczy, aby pozyskać klientów, trzeba mieć strategię SEO (Search Engine Optimization) dla swojej strony internetowej.

Co to jest SEO?

Jest to proces poprawy widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach. Aby to osiągnąć, należy stosować określone techniki. Istnieje wiele darmowych narzędzi do audytu stron internetowych, ale ja wymienię kilka najlepszych, których możesz użyć do zbudowania skutecznej strategii SEO dla swojej witryny.

Google Analytics

Jest to pierwsze narzędzie, za pomocą którego musisz sprawdzić, czy Twoja strona działa prawidłowo, czy nie.

Analytics to darmowe narzędzie Google, które pozwoli Ci sprawdzić ruch na Twojej stronie oraz jego źródła. Można sprawdzić czas spędzony na stronie, skąd pochodzą odwiedzający i jakich słów kluczowych szukają.

Możesz również śledzić liczbę osób odsyłających, liczbę osób odwiedzających stronę oraz liczbę osób, które kliknęły na Twoje reklamy. Wszystkie te informacje są bardzo przydatne do udoskonalenia strategii SEO.

SEMRush

Jest to darmowe narzędzie SEO, które pozwoli Ci dowiedzieć się, jaki rodzaj ruchu przychodzi na Twoją stronę. SEMRush przeanalizuje Twoich konkurentów i pokaże Ci ich słowa kluczowe, liczbę odwiedzin oraz czas, jaki spędzili na Twojej stronie.

Pomoże Ci to w stworzeniu skutecznej strategii SEO dla Twojej witryny.

Buzzsumo

Jest to darmowe narzędzie SEO, które pozwoli Ci przeanalizować trendy w mediach społecznościowych oraz treść postów Twojej konkurencji.

Buzzsumo pozwoli Ci również zobaczyć słowa kluczowe, których Twoi konkurenci używają dla tych samych tematów. Narzędzie to pozwoli Ci również zobaczyć, w jaki sposób Twoi konkurenci promują swoje posty.

Możesz również przeanalizować swoich konkurentów i dowiedzieć się, jakiego rodzaju treścią się dzielą.

Conversion

Konwersja to darmowe narzędzie, które pomoże Ci dowiedzieć się, jakimi treściami dzielą się odwiedzający.

Jeśli chcesz przeprowadzić udaną kampanię, musisz znać liczbę udostępnień, liczbę komentarzy, liczbę polubień i liczbę akcji. Wszystkie te liczby pomogą Ci w opracowaniu planu marketingowego dla Twojej kampanii.

Możesz także wykorzystać Facebook Insights, aby poznać dane demograficzne swoich zwolenników i przygotować lepsze kampanie.

Wnioski:

Nie da się ukryć, że Internet ułatwił wszystkim życie i dlatego większość firm korzysta z niego, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, ważne jest, abyś miał dobrą strategię SEO dla swojej strony internetowej.

Możesz również skorzystać z wyżej wymienionych narzędzi, aby Twoja witryna działała prawidłowo. Wystarczy więc wypróbować te narzędzia, aby uzyskać wgląd w swoją witrynę.